Незвичайна стаття, з огляду на те, що вона розміщена на сайті мотошколи, але я як автор хочу поділитися своїм досвідом навчання керуванню мотоциклом. У 2005-му році, коли я отримував категорію А в моєму місті не було приватних мотошкола, не знаю чи були вони взагалі в той час, але в основному це були автошколи в яких навчали безпосередньо управлінню автомобілем ну і зрозуміло справа там ви отримували категорію А . Це зараз в Києві більше 25 мотошкола.

В навчанні багато часу приділяли вивченню правил дорожнього руху, що не може не радувати, але, коли справа доходила до практичних уроків, ситуація кардинально змінювалася. Практикуючись на категорію Б ,, а я відразу відкривав А і Б програма була досить велика і розповідала про техніку водіння авто, як правильно тримати кермо, керування автомобілем в мокру і снігову погоду ітп. Навчання управлінням мотоциклом обмежуюся вивченням органів управління, ну і щоб ти зміг проїхати стандартний набір фігур, все. Навіть такі банальні речі як посадка, керування мотоциклом в повороті, як триматися за мотоцикл, куди направляти погляд, все це не було в програмі навчання. Навчився рушати робиш вісімки, кола, проїжджаєш по прямій, стартуешь в гірку – все молодець мотоцикліст готовий. Тому, власне, і керувати мотоциклом я вчився сам.

Перший дорослий мотоцикл після мопедів і малокубатуркі, який ми бавилися в школі був Yamaha Fazer 600. Тобто ви уявляєте, людина, яка отримала права перший раз сів на шести сотку і почав самостійно вчитися водити мотоцикл. Я десь годину поїздив по двору щоб звикнути до зчеплення, а після виїхав на дороги загального користування. Перший світлофор, після якого необхідно було стартанути в правий поворот під гірку дався мені досить складно в метрах 50 від цього місця стояла міліція (тоді ще) і я три рази заглох перед тим, як продовжити свій рух. На мене косо подивилися, але не зупинили. Була часта плутанина з передачами так як не було індикатора передач, і я їх не відчував. Розганяючись після першої передачі, частенько включав нейтралці, намагався повертати, але мова не йшла про поворотах на швидкості. Перший дні навчання їзди на мотоциклі, точно не приносили ніякого кайфу. Якщо чесно сказати, то в той час я нахапався достатньо багато шкідливих звичок управління мотоциклом, які довелося виправляти набагато більш тривалий час, ніж я їх купував і це є найбільша проблема самоучок.

Коли ти вчишся керувати мотоциклом без мотошколи всі твої навички ґрунтуються на тому, як тобі це зручно робити, а не так як це потрібно робити і це найголовніша причина, чому так важко переучуватися. Тому кількість сезонів, які відкатав мотоцикліст це далеко не завжди говорить про його навичках в управлінні мотоциклом. Звичайно ж він зіткнувся вже з багатьма ситуаціями на дорозі, але управління самим мотоциклом як технікою у нього може бути далеко не на кращому рівні. Часто самоучок можна визначити по поведінці в поворотах. Летить куля по прямій, але як тільки справа стосується повороту швидкість сильно зменшується і людина поводиться досить не впевнене. У повороті не виходить керувати мотоциклом так як тобі зручно, потрібно управляти так як правильно. І як раз ось цих нюансів в управлінні мотоциклом досить багато і без мотошколи тут не обійтися. Я б навіть в корені розділив дві мети одна мета – це отримати категорію А, друга навчитися керувати мотоциклом на дорогах загального користування. Якраз для цього і існують мотошколи.

За фактом якщо поставити собі за мету я можу вас за один день навчити проходження всіх фігур для отримання категорії А, але ось для отримання навичок управління мотоциклом для доріг загального користування піде набагато більше уроків. Скільки потрібно уроків щоб навчитися керування мотоциклом, це дуже популярне питання мотоінструкторам в нашій мото школі. Відповім так, курс від 10 уроків і більше для того, щоб випустити самостійно на дороги загального користування. У мотошколе РАЙТ НАУ (RIDENOW) в місті Київ є три курси на 10, 15 і 20 уроків, які підготують вас до їзди на мотоциклі в міському трафіку. Також ви можете брати 1, 3 або 5 одиночних уроків.

Курси навчання водінню мотоцикла побудовані таким чином, щоб в найкоротші терміни, але з максимальною безпекою для вас навчити управління мотоциклом для виїзду на дороги загального користування. В управлінні мотоциклом частим явищем є помилкова впевненість в своїх навичках, яка призводить до ДТП. Цей цикл часто виглядає так, коли ви вчитеся управляти мотоциклом ви боїтеся, потім страх проходить, ви починаєте їздити швидше. Якраз після цього етапу починається помилкова впевненість в своїх навичках управління мотоциклом, яка може бути пов’язана з тим, що ви починаєте кататися з більш швидкими райдерамі або хочете що-небудь довести собі або іншим. І ось вона аварійна ситуація або невелике ДТП, або велике ДТП і ви починаєте знову боятися і продовжуйте так їздити поки цикл не повториться знову. Наше завдання зробити так щоб, ви прогресували впевнено, але поступово, не дію вище своїх навичок.

Приходьте до нас в мотошколу RIDE NOW в Києві, знаходимося біля Виноградаря і Академмістечка, так само недалеко Ірпінь і Буча. ТРЦ Лавина.

Category